Η πραγματικότητα που παρουσιάζουν τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής του Πειραιά διαψεύδει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας ότι η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με καλύτερους όρους για τους μαθητές και τις οικογένειες τους από τις προηγούμενες.

Πιο συγκεκριμένα στα τέσσερα Ειδικά Σχολεία του Πειραιά η εικόνα, τέσσερις μέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων, είναι η εξής:

Το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Δραπετσώνας δεν έχει λειτουργήσει ενώ βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη η διαδικασία ορισμού Διευθυντή αφού αιτήσεις θα κατατίθενται μέχρι και την Παρασκευή 16 Σεπτέμβρη.

Μέχρι και σήμερα δεν έχουν πάει τα παιδιά στο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Πειραιά. Παιδιά δεν έχουν πάει ακόμη στο 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά «η Άνοιξη» ενώ στο ΕΕΕΕΚ Πειραιά, τα παιδιά κάνουν 3ωρα.

Μεγάλο είναι και το πρόβλημα των κενών σε εκπαιδευτικούς και προσωπικό αφού σε τρία Ειδικά Σχολεία τα κενά αγγίζουν τους 43 εκπαιδευτικούς και τα 21 σε ειδικό και βοηθητικό προσωπικό.- 

- Στο ΕΕΕΕΚ Πειραιά υπάρχουν 15 κενά εκπαιδευτικών, τέσσερα κενά σε Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό (1 ψυχολόγο, 1 εργοθεραπεύτρια, 2 κοινωνικοί λειτουργοί) και τρία κενά σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.

- Στο 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά «η Άνοιξη» υπάρχουν 16 κενά εκπαιδευτικών, έξι κενά σε Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό (νοσηλευτής- κοινωνικός λειτουργός κ.α.) και τρία κενά σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.

- Αντίστοιχη είναι η εικόνα στο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Πειραιά όπου υπάρχουν 12 κενά σε εκπαιδευτικούς, τέσσερα κενά σε Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό (δύο κοινωνικοί λειτουργοί - ένας ψυχολόγος - μία νοσηλεύτρια) και ένα κενό σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.

Την ίδια στιγμή την Τετάρτη 14 Σεπτέμβρη προσλήφθηκαν 29 αναπληρωτές στην Α' Πειραιά και αποσπάστηκαν άλλοι 7 μόνιμοι. Η πλειοψηφία θα πάει στα Ειδικά Σχολεία αλλά πάλι δεν καλύπτονται τα κενά αν ληφθεί υπόψιν και το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Δραπετσώνας που δεν έχει ανοίξει ακόμα καθώς και τα τμήματα ένταξης.

Στη συνολική εικόνα προστίθενται και τα ιδιαίτερα προβλήματα όπως για παράδειγμα τα προβλήματα χώρου στο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Πειραιά και στο 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά «η Άνοιξη». Τα σχολεία αυτά συστεγάζονται μεταξύ τους και υποφέρουν από έλλειψη χώρου και αιθουσών ενώ ο Δήμος Πειραιά δεν έχει προχωρήσει σε χωρισμό αιθουσών, όπως είχε υποσχεθεί.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι το 2ο ΕΕΕΕΚ είναι στον 1ο όροφο και το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο στο 2ο. Το σχολείο αυτό παλιά ήταν ΓΕΛ (11ο ΓΕΛ Πειραιά) και δεν έχει φτιαχτεί για να υποδεχτεί παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με το νόμο, απαγορεύεται επιληπτικοί μαθητές να ανεβαίνουν σκάλες ή να μπαίνουν σε ασανσέρ. Είναι όμως αναγκασμένα, γιατί το 2ο ΕΕΕΕΚ στεγάζεται στον 1ο όροφο, παρότι υπάρχουν 15 επιληπτικοί μαθητές 9 (οι 4 από τους οποίους εκδήλωσαν επιληπτικό επεισόδιο μέσα στο σχολείο πέρσι).

Και το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Πειραιά υποφέρει από έλλειψη αιθουσών και χώρου, ιδιαίτερα στη Γυμναστική. Τα δύο αυτά σχολεία που συστεγάζονται βρίσκονται σε κοινό προαύλιο με το 10ο ΓΕΛ Πειραιά με ό, τι κινδύνους αυτούς εγκυμονεί.

Για τα ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια δεν υπάρχει ειδικό εκπαιδευτικό υλικό. Το πρόγραμμα είναι σχεδόν ίδιο με τα κανονικά Γυμνάσια (εκτός από Αρχαία από πρωτότυπο), όπως και τα βιβλία. Ουσιαστικά, οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να φτιάξουν δικές τους σημειώσεις.
πηγη
 
Top