Η διάσημη καλλιτέχνης και περφόρμερ Μαρίνα Αμπράμοβιτς αποκάλυψε ότι έχει κάνει τρεις αμβλώσεις στη ζωή της, επειδή...


 όπως είπε τα παιδιά θα ήταν «μια καταστροφή για το έργο της».
Μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel δήλωσε ότι τα παιδιά είναι επιβραδυντικός παράγοντας για τις γυναίκες στον χώρο της τέχνης.
«Έκανα τρεις αποβολές, γιατί ήμουν σίγουρη ότι τα παιδιά θα ήταν μια καταστροφή για τη δουλειά μου. Ένας άνθρωπος έχει περιορισμένη ενέργεια στο σώμα, και (αν έκανα παιδιά) θα έπρεπε να τη μοιράσω», δήλωσε η Αμπράμοβιτς.
«Κατά τη γνώμη μου, αυτός είναι και ο λόγος που οι γυναίκες δεν είναι τόσο επιτυχημένες όσο οι άνδρες στον κόσμο της τέχνης. Υπάρχει αφθονία ταλαντούχων γυναικών. Γιατί οι άνδρες αναλαμβάνουν τις σημαντικές θέσεις; Είναι απλό. Αγάπη, οικογένεια, παιδιά - μια γυναίκα δεν θέλει να θυσιάσει όλα αυτά» πρόσθεσε.
Η 69χρονη δημιουργός είναι διάσημη για την καριέρα της ως performance artist εδώ και σαράντα χρόνια.
Ένα από τα πρώτα έργα της το 1974, καλούσε το κοινό να χρησιμοποιήσει μια ποικιλία αντικειμένων πάνω της, από ένα μποά φτερών με λουλούδια, μέχρι ένα γεμάτο πιστόλι και σε συνέντευξή της στον Guardian είχε πει ότι ήταν "έτοιμη να πεθάνει" κατά τη διάρκεια της παράστασης. «Η διαφορά ανάμεσα στο θέατρο και την απόδοση είναι ότι στο θέατρο το αίμα είναι κέτσαπ, και στην παράσταση είναι πραγματικό,» είπε τώρα στην Tagesspiegel για το έργο της.
«Φυσικά, ονειρεύομαι να έχω δίπλα μου τον τέλειο άνθρωπο, που δεν θα θέλει να με αλλάξει. Και δεν είμαι υπέρ του γάμου. Αλλά το όνειρό μου είναι να μπορώ τα πρωινά της Κυριακής, να τρώω πρωινό και να διαβάζω εφημερίδες με κάποιον», είχε πει. Όμως, στη συνέντευξή της για την Tagesspiegel, είπε ότι ήταν «εντελώς ελεύθερη» επειδή δεν είχε σύζυγο ή οικογένεια. Η τέχνη της περιλαμβάνει ένα απαιτητικό πρόγραμμα ταξιδιών και δήλωσε πως σκεφτόταν ότι δεν θα μπορούσε να ζήσει διαφορετικά.
«Είμαι ή ίδια το έργο τέχνης. Δεν μπορώ να στείλω έναν πίνακα ζωγραφικής, πρέπει να πάω εγώ... Τον τελευταίο χρόνο δεν έχω περάσει πάνω από 20 ημέρες στη Νέα Υόρκη. Στα αεροδρόμια είχα πάντα να σκεφτώ από πού έρχεται η βαλίτσα μου», είπε.

 
Top